مشاور امنیت ملی بایدن: جنگ ترامپ به افزایش امنیت منطقه منجر نشد

خبرآنلاین جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 18:46
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با تاکید بر اینکه رویارویی با ایران امروز در بن بست راهبردی قرار دارد هشدار داد که رفتار رئیس جمهور کشورش ممکن است به عملیات‌های نظامی بیشتری در ایران منجر شود.

به گزارش خبرآنلاین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره رویارویی با ایران گفت آمریکا امروز در بن بست استراتژی قرار دارد. 

به نوشته ایسنا وی هشدار داد که مسیر توافق مملو از فراز و نشیب‌هایی است که ممکن است به اقدامات نظامی بیشتری از سوی آمریکا بینجامد.

سالیوان گفت افکار عمومی آمریکا وجود شکاف در منافع با اسرائیل را درک می‌کند و این امر پرسش‌هایی را درباره سیاست کمک‌های امنیتی برمی‌انگیزد.

وی اظهار داشت: به رغم آسیب دیدن توانمندی‌های نیروی دریایی ایران، این کشور توانسته است که موقعیت خود را تقویت کند. آنها توانایی تئوریک در برابر تهدید تنگه هرمز را به توانایی واقعی در میدان تبدیل کردند. این تهدید به افزایش قیمت سوخت و کالا می‌انجامد و مستقیما بر مصرف کننده آمریکایی تاثیر گذار است و انتظار می‌رود که بر سیاست داخلی آمریکا نیز تاثیر بگذارد.  

مشاور امنیت داخلی پیشین آمریکا در توضیحی درباره آینده منطقه نسبت به توافق‌های ابراهیم و چشم اندازهای گسترش آن هشدار داد و گفت عربستان معتقد است که عادی سازی روابط باید با مسیر مورد اعتمادی به سمت تشکیل کشور فلسطین مرتبط باشد و رهبری سیاسی اسرائیل بی‌توجهی خود به این هدف را نشان داده و این مانع اساسی در این مسیر است.

وی تاکید کرد که جنگ به بهبود امنیت منطقه منجر نشد، بلکه به تشدید تنش‌های موجود میان عربستان و امارات انجامید که در حال حاضر درباره برخی مسائل اقتصادی، فنی و ژئوپلیتیک اختلاف نظر دارند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.