آخرین روند بازگشت ۲۰ ملوان ایرانی به کشور از زبان وزیر خارجه پاکستان

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 19:34
وزیر خارجه پاکستان توضیحاتی را در خصوص روند بازگشت ۲۰ ملوان ایرانی به کشورمان ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ۱۱ پاکستانی و ۲۰ ایرانی که در کشتی‌های توقیف‌ شده توسط نیروهای آمریکایی قرار داشتند بازگردانده شدند.

وی اضافه کرد: تمام افراد آزاد شده از سنگاپور به بانکوک منتقل شده و در حال حاضر به صورت هوایی در مسیر اسلام آباد هستند.

وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: روند بازگشت برادران ایرانی ما به کشورشان تسهیل خواهد شد.

پیشتر وزیر امور خارجه پاکستان از همتای سنگاپوری خود خواسته بود فرایند بازگشت امن ۱۱ ملوان پاکستانی و ۲۰ ملوان ایرانی که پس از توقیف کشتی‌های آنان توسط آمریکا در نزدیکی سواحل سنگاپور به سر می بردند را تسهیل نماید.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به گفتگوی تلفنی با همتایان ایرانی و سنگاپوری خود گفت: از سنگاپور می خواهیم بازگشت ایمن ملوانان ایرانی و پاکستانی را تسهیل نماید.

وی افزود: من با آقای عراقچی نیز صحبت کردم و ما همچنان در این زمینه هماهنگی نزدیکی داریم.

اسحاق دار تاکید کرد: پاکستان همچنین آماده است تا بازگشت ایمن اتباع ایرانی به کشورشان از طریق پاکستان را تسهیل کند.

وی گفت: پاکستان، از طریق کانال‌های مربوطه از نزدیک با ایالات متحده و دیگران هماهنگی می‌کند تا ایمنی، رفاه و بازگشت هرچه سریعتر اتباع خود را تضمین کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.