۱.۹ میلیون لارو خاویاری تولید شد؛ تحول در آبزی‌پروری مازندران

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 20:12
ساری- رئیس سازمان شیلات ایران تولید ۱.۹ میلیون قطعه لارو ماهیان خاویاری در این مرکز را نقطه عطفی در مسیر توسعه پایدار شیلات استان توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رستم‌پور شامگاه جمعه در نشست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی تولید ۱.۹ میلیون قطعه لارو ماهیان خاویاری در این مرکز را نقطه عطفی در مسیر توسعه پایدار شیلات استان توصیف کرد.

وی با اشاره به نقش راهبردی مرکز شهید رجایی در تأمین ذخایر ژنتیکی، اظهار کرد: دستیابی به رقم ۱.۹ میلیون لارو خاویاری نشان‌دهنده بلوغ فنی و توان علمی متخصصان داخلی است و این ظرفیت، گام بلندی برای تقویت امنیت غذایی و رونق پرورش ماهی در قفس در استان محسوب می‌شود.

اسداله تیموری‌یانسری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر لزوم حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان، گفت: مرکز شهید رجایی الگویی موفق از هماهنگی بین تولید، پژوهش و حفاظت است و افزایش کمی و کیفی لاروهای تولیدی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت خاویاری کشور خواهد بود.

نیما حسین‌زاده، مدیرکل شیلات مازندران از اجرای طرح‌های نوین برای افزایش نرخ بازماندگی لاروها خبر داد و افزود: این مرکز هم‌اکنون به یکی از قطب‌های اصلی تولید لارو خاویاری در شمال کشور تبدیل شده و با حمایت سازمان شیلات ایران، برنامه داریم تا پایان سال ظرفیت تولید را به بیش از ۲.۵ میلیون لارو برسانیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.