خشم و درد آمریکا از زخم پهپاد‌های  ایرانی

صدا و سیما جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 20:47
آمریکا برای دستگیری افرادی که آنان را پسران بد در تولید  پهپاد‌های ایرانی نامیده  ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

خشم و درد آمریکا از زخم پهپاد‌های  ایرانی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تارنمای شبکه اسکای نیوز افزود: ایالات متحده برای اطلاعاتی در مورد شاخه تولید پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) تا ۱۵ میلیون دلار (۱۱ میلیون پوند) جایزه ارائه می‌دهد. 

ایالات متحده در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، برنامه پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: اطلاعاتی در مورد این پسران بد برای ما ارسال کنید و درخواست اطلاعات در مورد شش نفر از اعضای ارشد ادعایی شرکت کیمیا پارت سیوان را دارد گروهی که  در آزمایش، توسعه و تأمین پهپاد‌های ایران دست داشته‌اند.

این برنامه می‌افزاید: به ما کمک کنید تا به جریان درآمد سپاه پاسداران ضربه بزنیم. 

در طول جنگ، ایران از پهپاد‌های شاهد خود به عنوان روشی مقرون به صرفه برای حمله به اهداف استفاده کرده است.

بر پایه گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، ساخت هر پهپاد (UAV) حدود ۳۵  هزار دلار هزینه دارد  که بسیار ارزان‌تر از موشک‌های معمولی است. اما آن‌ها اغلب مدافعان را مجبور می‌کنند که از موشک‌های رهگیر گران‌قیمت برای سرنگونی آن‌ها استفاده کنند. مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی خاطرنشان می‌کند که این پهپاد‌ها معمولاً در تعداد زیاد به پرواز در می‌آیند تا پدافند هوایی را در هم بشکنند.

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا ماه گذشته از پهپاد‌های تهاجمی یک‌طرفه که از روی پهپاد‌های شاهد ایران  مدل‌سازی شده‌اند، برای حمله به اهدافی در داخل جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.