
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ فتح الله حسینی گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبات برنامه هفتم پیشرفت را با توجه به ناترازیهای برق در کشور تصویب کرده است و بنابر ماده ۴۶ این قانون، قرار بر این بود که دستکم ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهرهبرداری برسد، اما امروز باید تاکید کنم که وزارت نیرو از اهدافی که در برنامه هفتم تعیین کردیم، جا مانده است و هنوز این اهداف محقق نشده است.
حسینی با تأکید برضرورت حرکت به سمت انرژیهای پاک و تجدیدپذیر، مطرح کرد: انرژیهای تجدیدپذیر در چنین شرایطی نقش مؤثری در تأمین پایدار انرژی ایفا میکنند، پنلهای خورشیدی از سایر گزینهها در دسترستر و بهتر هستند. در موضوع عرصههایی که در اختیار این کار قرار میگیرد و تسهیلات لازم باید همراهی شود.
نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس با تاکید براینکه در شرایط کنونی، چارهای جز رفتن به سمت تجدیدپذیرها نیست، اظهارکرد: اگر منازل مسکونی، مدارس، مساجد و مجتمعها به پنلهای خورشیدی مجهز شوند، در صورت آسیب به زیرساختهای کلان، امکان تأمین انرژی مورد نیاز برای روزهای متمادی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تولید و توسعه پراکنده انرژیهای تجدیدپذیر بهویژه خورشیدی و بادی، تابآوری راهبردی به همراه دارد، مطرح کرد: در موضوع توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و احداث پنلهای خورشیدی؛ فرآیندهای دستوپاگیر اداری و بروکراسیها باید از سر راه سرمایه گذاران واقعی و حتی صاحبان سرمایه خُرد کنار رود، برای کاهش ناترازیها و پایداری شبکه برق، بایستی با رفع موانع، از بخش خصوصی در این زمینه حمایت کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای مدیریت مصرف، سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی مبتنی بر قانون برنامه هفتم با همراهی دولت چهاردهم ایجاد شده و به تازگی آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: امروز صرفهجویی در انرژی، فقط یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت ملی است و مردم غیور کشور که بیش از دوماه است سنگر خیابان را به امر رهبری ترک نکردند، قطعا با اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی در همه زمینهها و تاب آوری اقتصادی نیز نقشههای دشمن در جنگ اقتصادی را نقش برآب میکنند.