مقامهای آمریکایی اعلام کردند که هکرهای مسئول این نفوذ، در برخی موارد توانستهاند اعداد نمایش داده شده برروی نمایشگرها را تغییر دهند، هرچند که میزان واقعی سوخت موجود در مخازن دستکاری نشده است.
مقامهای آمریکایی از حمله هکری به سیستمهای قرائت خودکار میزان سوخت در مخازن ذخیرهسازی پمپ بنزینهای چندین ایالت این کشور خبر دادند و خاطرنشان کردند که این سیستمها بدون محافظت رمز عبور، به اینترنت متصل بودهاند.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سیانان، مقامهای آمریکایی اعلام کردند که هکرهای مسئول این نفوذ، در برخی موارد توانستهاند اعداد نمایش داده شده برروی نمایشگرها را تغییر دهند، هرچند که میزان واقعی سوخت موجود در مخازن دستکاری نشده است.
آنها با بیان اینکه این نفوذها تاکنون خسارت فیزیکی یا آسیبی به دنبال نداشته است اما نسبت به خطرات احتمالی آن هشدار داده و تاکید کردند که دسترسی به این سیستمها میتواند باعث شود نشت گاز به موقع شناسایی نشده و منجر به فاجعه شود.
به گفته این مقامها، با توجه به کمبود شواهد دیجیتال، دولت آمریکا ممکن است نتواند عامل اصلی این حملات را به طور قطعی شناسایی کند.
به نوشته شبکه خبری سیانان، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا تاکنون در باره این موضوع اظهار نظری نکرده و دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده نیز از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.