رئیس‌جمهور فنلاند: آمریکا از ناتو خارج نخواهد شد

خبرگزاری مهر شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 08:22
رئیس جمهور فنلاند اعلام کرد که آمریکا به خاطر منافعش از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) خارج نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، الکساندر استوب، رئیس‌جمهور فنلاند گفت: آمریکا قصد خروج از ناتو را ندارد و همچنان به فعالیت در این سازمان ادامه خواهد داد چرا که چنین اقدامی با منافع واشنگتن در تضاد است.

رئیس‌جمهور فنلاند همچنین افزود که آمریکا به اروپا نیاز دارد، زیرا بدون پایگاه‌های نظامی آمریکا در قاره اروپا، واشنگتن امکان انجام عملیات در خاورمیانه، آسیا و آفریقا را نخواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده که این کشور از ناتو خارج خواهد شد. تهدیدات ترامپ موجب افزایش بودجه دفاعی کشورهای اروپایی شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.