۱۸۸ طرح بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح شد

خبرگزاری مهر شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:20
آیین افتتاح همزمان پروژه‌های بهداشتی درمانی و مراکز سراج (سلامت روانی اجتماعی جامعه)، با حضور وزیر بهداشت، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، روز شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ در دومین روز از هفته ملی سلامت ۱۶۰ طرح بهداشتی، ۲۸ طرح درمانی و ۱۰ مرکز سراج (سلامت روانی اجتماعی جامعه) را به صورت برخط در سراسر کشور افتتاح کرد.

این مراکز شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت هستند و با افتتاح این مراکز، در مجموع ۴۲ هزار و ۲۸۸ متر مربع بنا به حوزه بهداشت و درمان کشور اضافه می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مراکز در ۳۱ استان کشور از جمله استان‌های تهران، یزد، آذربایجان شرقی، زنجان، تبریز و فارس بهره‌برداری رسید.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به فعالیت ۱۰۶ مرکز فعال سراج، گفت: امروز ۱۰ مرکز و تا پایان سال هر هفته یک مرکز افتتاح می‌شود تا در پایان سال در مجموع ۳۰۰ مرکز سلامت روانی اجتماعی جامعه در کشور فعال باشد.

به گفته وی، برای نخستین بار در کشور در وزارت بهداشت، طرح سراج در بهداشت ادغام‌ می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در سراسر کشور فعال هستند، افزود: در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات روانشناسی، خدمات روانپزشکی نیز ارائه می‌شود همچنین ارائه خدمات مددکاری هم اضافه شده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: پیشگیری مقدم بر درمان است و کرامت انسان‌ها برای ما اهمیت دارد و باید از آن حفاظت شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.