راه اندازی امضای الکترونیک در بنیاد مسکن

صدا و سیما شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:36
مدیرکل فاوا بنیاد مسکن از پیاده‌سازی سامانه امضای الکترونیک در مدیریت جلسات کارشناسی و تصویب خبر داد که با هدف افزایش سرعت، امنیت و شفافیت در فرآیند‌های سازمانی اجرا شده است.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از راه‌اندازی سامانه امضای الکترونیک در مدیریت جلسات کارشناسی و تصویب خبر داد.

این سامانه که با حضور ۷ استان در مشهد مقدس راه‌اندازی شده، گامی مهم در تحول دیجیتال فرآیندهای سازمانی محسوب می‌شود.  

مهندس سلامات، امضای الکترونیک در سامانه «راهبر» را بستری نرم‌افزاری برای مدیریت، امضا و پیگیری الکترونیکی مستندات و تصمیمات جلسات عنوان کرد.  

این اقدام با هدف حذف نیاز به امضاهای فیزیکی و گردش کاغذی، ارتقاء سرعت، امنیت، شفافیت و کارایی در تصمیم‌گیری‌ها صورت گرفته است.  

مدیرکل فاوا بنیاد مسکن، چالش‌های روش سنتی مانند اتلاف زمان، هزینه‌های بالا، ریسک خطا و دشواری پیگیری را برشمرد.  

وی مزایای کلیدی امضای الکترونیک را سرعت فوق‌العاده، دسترسی آنی، امنیت و اطمینان، قابلیت رهگیری و کاهش هزینه‌ها دانست.  

از مزایای مدیریتی این سامانه نیز می‌توان به شفافیت کامل، افزایش بهره‌وری، تسریع تصمیم‌گیری و گزارش‌گیری جامع اشاره کرد.  

در حوزه امنیتی و حقوقی، اعتبار قانونی، پیشگیری از جعل، ثبت دقیق هویت و زمان امضا و آرشیو امن از مزایای این طرح است.  

این سامانه با کاهش مصرف کاغذ به حفظ محیط زیست کمک کرده و تجربه کاربری بهتری را برای کارکنان و مدیران فراهم می‌آورد.  

بنیاد مسکن امیدوار است با توسعه این سامانه، گام‌های بلندتری برای هوشمندسازی سازمان و یکپارچگی فرآیندها بردارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.