یک مرکز سلامت روان سراج هر هفته تا پایان سال افتتاح می‌شود

صدا و سیما شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 12:42
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در ایام جنگ هیچ مادر بارداری بدون مراقبت نماند و یک واکسیناسیون هم عقب نیفتاد.

یک مرکز سلامت روان سراج هر هفته تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در آیین افتتاح همزمان ۱۶۰ طرح بهداشتی، ۲۸ طرح درمانی و ۱۰ مرکز سراج سلامت روان گفت: در ایام جنگ حتی یک واکسن عقب نیفتاد، هیچ مادر بارداری بدون مراقبت نماند و با درک شرایط در حوزه سلامت روان فعالیتمان را چند برابر کردیم و اینها در حالی است که ما سفرهای نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان را هم همزمان داشتیم. 

رئیسی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: افتتاح ۱۶۰ مرکز بهداشت در شرایط کنونی کشور جای افتخار دارد و ما ۱۰ مرکز سراج را افتتاح می کنیم، ۱۰۶ مرکز فعال داشتیم و ۱۰ مرکز امروز افتتاح شد و تا پایان سال هر هفته یک مرکز سراج افتتاح می شود تا به ۳۰۰ مرکز برسیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هفته پیش مرکز سراج در میناب افتتاح شد و آموزش های خوبی در دوران جنگ برای روانشناسان داشتیم. سراج مخفف سلامت روانی و اجتماعی جامعه بوده و در عربی به معنای چراغ و روشنایی است، در تلاشیم تا بتوانیم به بهبود سلامت روان جامعه کمک کنیم.

وی افزود: پیشبرد برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع را هم دنبال می کنیم و هیچ زمان تا این حد در اجرای برنامه پیشرفت نداشتیم، ما در هفته جوانی جمعیت هم هستیم و باید دانست خطر سالمندی جمعیت از جنگ‌برای کشور بیشتر است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.