هشدار سطح نارنجی در استان بوشهر صادر شد

خبرگزاری مهر شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 13:04
بوشهر- مدیر کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتا شدید تا شدید شمال غربی و صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر از وزش باد نسبتا شدید تا شدید شمال غربی (پیرو هشدار دریایی سطح زرد در ۲۵ اردیبهشت ماه) و صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و اظهار کرد: زمان شروع این هشدار یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه و پایان آن دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج دریا (۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و جنوبی تا ۲۴۰ ساننتیمتر) از مخاطرات این هشدار است.

وی گفت: منطقه اثر این هشدار در روز یکشنبه سواحل و فراساحل استان و دوشنبه سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس ،اختلا در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین ،خطر غرق شدن شناگران در مناطق تحت تاثیر و خطر خسارت به تاسیسات و سازه های ساحلی و فراساحلی از اثرات این مخاطره خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: اجتناب از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر ،ممنوعیت شنا و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی طی این مدت توصیه می شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.