آمار عجیب پزشکی قانونی از گازگرفتگی در ایران | ۳ استان در صدر قربانیان

همشهری آنلاین شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 13:09
سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مرتبط با گازگرفتگی در سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد در سال گذشته ۸۳۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۲۳۰ نفر مرد و ۶۰۱ نفر زن بوده‌اند.

در این مدت بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن به ترتیب در استان‌های تهران با ۱۲۷، خراسان رضوی با ۵۹ و اصفهان با ۵۸ فوتی و کمترین آن در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هرکدام با ۴، ایلام با ۵ و قم و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام با ۶ فوتی ثبت شده است.

بیشترین تلفات مسمومیت با گاز در سال گذشته مربوط به بهمن ماه با ۱۴۹ فوتی و کمترین آن با ۲۵ فوتی مربوط به ماه مرداد است.

بر اساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته ۸۸ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین، ۷ درصد تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ ثبت شده، در این مدت ۵۵۷ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باختند که ۶۷ درصد از کل موارد در این سال است.

هر چند عمده تلفات مسمومیت با گاز به دلیل برودت هوا و استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی مربوط به نیمه دوم هر سال است و این موضوع در سال گذشته نیز تکرار شده، اما در این مدت شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در مقایسه با نیمه دوم سال ۱۴۰۳ بودیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.