صادرات ۱۰ میلیون بشکه ای نفت عراق از تنگه هرمز

افکار نیوز شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 13:18
در سایه ادامه بحران در تنگه هرمز عراق توانسته است، در (فروردین ۱۴۰۵) ۱۰ میلیون بشکه نفت خود را از همین مسیر به بازارهای جهانی صادر کند.

 وزیر نفت عراق، باسیم محمد روز گذشته (۱۵ می) اعلام کرد عراق در آوریل ۱۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر کرد. این رقم در حالی است که در مارس صادرات از این مسیر تقریباً به صفر رسیده بود و نشان‌دهنده از سرگیری نسبی تردد است.عراق در فوریه (بهمن) ۹۹.۸ میلیون بشکه نفت صادر کرد که ۹۵ درصد آن از تنگه هرمز عبور می‌کرد. با شروع جنگ و بسته شدن تنگه هرمز در مارس (اسفند)، صادرات به ۱۸.۶ میلیون بشکه سقوط کرد. درآمد نفتی نیز از ۶۸ میلیارد دلار به ۱۹ میلیارد دلار رسید.وزیر نفت عراق توضیح داد که این کشور قصد همکاری با سازمان اوپک را برای افزایش تولید و توان صادراتی خود دارد و بغداد هدفگذاری کرده است به ظرفیت تولید ۵ میلیون بشکه در روز دست یابد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.