عزیزی: فقط کشتی‌های طرف همکاری با ایران حق عبور از تنگه هرمز دارند

خبرگزاری مهر شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 14:26
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران سازوکاری حرفه‌ای برای مدیریت ترافیک تنگه هرمز تهیه کرده که بر اساس آن، فقط کشتی‌های تجاری و طرف‌های همکاری با ایران از آن بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با انتشار پیامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، نوشت: «ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی و تضمین امنیت تجارت بین الملل، سازوکاری حرفه‌ای برای مدیریت ترافیک تنگه هرمز در مسیر تعیین شده تهیه کرده که به‌زودی رونمایی می‌شود. در این فرآیند، فقط کشتی‌های تجاری و طرف‌های همکاری با ایران از آن بهره‌مند خواهند شد. حقوق لازم در ازایِ خدمات تخصصی ارائه شده، با این سازوکار برای ایران اخذ می‌شود. این مسیر کماکان برای عاملین پروژه به اصطلاح آزادی بسته خواهد ماند.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.