فقط کشتی‌های طرف همکاری با ایران حق عبور از تنگه هرمز دارند

صدا و سیما شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 16:16
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران سازکاری حرفه‌ای برای مدیریت ترافیک تنگه هرمز تهیه کرده که بر اساس آن، فقط کشتی‌های تجاری و طرف‌های همکاری با ایران از آن بهره‌مند خواهند شد.

فقط کشتی‌های طرف همکاری با ایران حق عبور از تنگه هرمز دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی در فضای مجازی  نوشت: «ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی و تضمین امنیت تجارت بین الملل، سازکاری حرفه‌ای برای مدیریت ترافیک تنگه هرمز در مسیر تعیین شده تهیه کرده که به‌زودی رونمایی می‌شود. در این فرآیند، فقط کشتی‌های تجاری و طرف‌های همکاری با ایران از آن بهره‌مند خواهند شد. حقوق لازم در ازایِ خدمات تخصصی ارائه شده، با این سازکار برای ایران اخذ می‌شود. این مسیر کماکان برای عاملین طرح به اصطلاح آزادی بسته خواهد ماند.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.