آزادسازی ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی اهر، ۲۵۰ بنای غیرمجاز تخریب شد

خبرگزاری مهر شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 17:00
اهر- با اجرای احکام قضایی در شهرستان اهر، بیش از ۲۵۰ مورد ساخت‌وساز غیرقانونی تخریب و ۱۲ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی جهت صیانت از امنیت غذایی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عملیات گسترده قلع‌وقمع بناهای غیرقانونی در شهرستان اهر به مرحله اجرا درآمد.

این عملیات که در مناطق استراتژیک کشاورزی از جمله محدوده جاده ورزقان، اراضی روستای «کرداحمد علیا» و محور قدیم «آذغان» انجام شد، منجر به تخریب بیش از ۲۵۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز گردید. با اجرای این احکام، بالغ بر ۱۲ هکتار از زمین‌های حاصلخیز منطقه که از چرخه تولید خارج شده بود، مجدداً آزادسازی شد.

این اقدام با نظارت مستقیم دادستان، نماینده مدعی‌العموم، نیروی انتظامی و با حضور اکیپ‌های امور اراضی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر صورت گرفت. اجرای این احکام بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شده و هدف آن جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی و تضمین امنیت غذایی منطقه عنوان شده است.

مقامات قضایی و اجرایی شهرستان تأکید کرده‌اند: برنامه صیانت از اراضی ملی و کشاورزی با جدیت ادامه خواهد داشت و با هرگونه دست‌اندازی به این عرصه‌ها برخورد قانونی قاطع صورت می‌گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.