نفوذ به سامانه‌های سوخت آمریکا؛ پای ایران در میان است؟

افکار نیوز شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 19:17
هکرها توانسته‌اند داده‌های نمایشی مخازن را تغییر دهند. چنین نفوذی می‌تواند در آینده باعث پنهان ماندن نشت سوخت و ایجاد خطرات ایمنی شود.

گفته شده، هکرها توانسته‌اند داده‌های نمایشی مخازن را تغییر دهند. با وجود نبود خسارت فیزیکی، کارشناسان هشدار داده‌اند که چنین نفوذی می‌تواند در 

ضعف امنیتی زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

کارشناسان امنیت سایبری سال‌ها درباره آسیب‌پذیری سامانه‌های ATG هشدار داده‌اند.

گفته شده، بسیاری از اپراتورهای زیرساختی هنوز موفق به ایمن‌سازی کامل سامانه‌های خود نشده‌اند.

هکرهای ایرانی؟

آنطور که سی‌ان‌ان نوشته، در صورت تأیید نقش هکرهای ایرانی، این حمله بخشی از تشدید تهدیدهای سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در جریان تنش‌های منطقه‌ای اخیر خواهد بود.

این موضوع می‌تواند برای دولت ترامپ حساسیت سیاسی ایجاد کند، زیرا افزایش قیمت سوخت در آمریکا به جنگ اخیر نسبت داده می‌شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.