زمانی که عدد «51» معادل «صفر» می‌شود!

همشهری آنلاین شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 20:41
ترامپ چندبار کانادا و ونزوئلا را ایالت‌های پنجاه‌ویکم آمریکا خواند، اما رهبران هر دو کشور بر استقلال و حاکمیت کشورهایشان تاکید و بر ادعای ترامپ دست رد زدند. برای همین در دنیای ترامپ عدد 《پنجاه‌ویک》 معادل 《صفر 》می‌شود!

به گزارش همشهری‌آنلاین،ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود، تروث‌سوشال، عکسی از ونزوئلا گذاشت که عنوان آن ایالت 51ام آمریکا بود! چندی پیش در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز هم گفته بود به‌طور جدی به تبدیل شدن ونزوئلا به ایالت پنجاه‌ویکم فکر می‌کند چون این کشور «40 تریلیون دلار نفت» دارد!

این بار اول نیست که ترامپ چنین عنوانی را به کشوری اعطا می‌کند، او پیش‌تر و بارها به کانادا همین عنوان را بخشیده بود. البته به نظر می‌رسد برای کانادا و ونزوئلا «آزادی و استقلال‌شان» از ملحق شدن به کشوری که به ینگه دنیا معروف و اتفاقاً در همسایگی‌شان هم هست؛ مهم‌تر باشد.

رودریگز، رییس‌جمهور ونزوئلا هم مانند مک‌کارنی، نخست‌وزیر کانادا در مقابل ادعاهای ترامپ واکنش نشان داد و گفت ونزوئلا یک کشور آزاد است و هرگز به مستعمره واشنگتن تبدیل نخواهد شد.

ادعاهای تکراری ترامپ در نامیدن کشورهای همسایه آمریکا به عنوان «ایالت پنجاه‌ویکم»، جدای از آنکه نشانی از رویکردی توسعه‌طلبانه باشد؛ دراصل تبدیل به ادعای پوچی شده که عدد «پنجاه‌ویک» را معادل «صفر» می‌کند، مانند تمام دیگر ادعاهای ترامپ از جمله پیروزی در ایران!

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.