توضیحات صداوسیما درباره آموزش کار با اسلحه در تلویزیون/ جنبه فرهنگی، تربیتی و آموزشی دارد

اقتصادنیوز شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 20:55
اقتصادنیوز: معاون سیما درباره آموزش کار کردن با اسلحه در یکی از برنامه های تلویزیونی توضیح داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محسن برمهانی معاون سیما گفت: در شرایط جنگی و کشوری که همزمان با تمام قدرت‌ها و ظلم‌ها در دنیا درگیر مبارزه است، طبیعی است رسانه ملی نیز آرایش جنگی پیدا کند.

آشنایی با سلاح تنها نماد جنگ و آمادگی برای رزم نیست و جنبه‌ای تربیتی، فرهنگی و آموزشی هم دارد. این آشنایی به جوانان، نوجوانان و عموم مردم کمک می‌کند تا با مفاهیم جهاد، مقاومت و دفاع آشنا شوند و در چارچوب ارزش‌های دینی، فرهنگی، ایرانی و اسلامی، حس مسئولیت و آمادگی خود را تقویت کنند.

رسانه ملی نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد و حضور مجریان با سلاح در برنامه‌ها، یادآوری این آموزه‌ها به مردم است.

مجریان تلویزیون به عنوان نمایندگان مردم در مقابل دوربین، نقش الگویی دارند و وقتی از کارشناسان سوال می‌کنند، گویی صدای همه مردم را بازتاب می‌دهند و همذات‌پنداری ایجاد می‌کنند.

قرار دادن سلاح در دست مجریان به عنوان نماد و سمبل، این حس را منتقل می‌کند که مردم نیز بخشی از آمادگی و مسئولیت اجتماعی هستند و می‌توانند با موضوع هم‌ذات‌پنداری داشته باشند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.