عربستان ده‌ها نفر را به دلیل انتشار پست‌هایی درباره بیکاری احضار کرد

مشرق نیوز یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 08:41
عربستان ده‌ها نفر از شهروندانش را به دلیل انتشار پست‌هایی درباره بیکاری و استخدام اتباع خارجی احضار کرد.

به گزارش مشرق، مقامات عربستان سعودی ۴۹ نفر را به دلیل انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درباره بیکاری و انتصاب اتباع خارجی در پست‌های مدیریتی ارشد یک شرکت دولتی، برای بازجویی احضار کرده‌اند.

سازمان کل تنظیم مقررات رسانه‌ای عربستان اعلام کرد که افراد احضارشده مرتکب ۶۸ تخلف رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که نرخ بیکاری در میان شهروندان سعودی با رسیدن به ۷.۲ درصد در پایان سال گذشته میلادی و هم‌زمان با تلاش‌های دولت برای تنوع‌بخشی به اقتصاد، به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد که جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، موج جدیدی از نگرانی‌ها را درباره فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است؛ آن هم در شرایطی که دولت عربستان از پیش به دلیل کاهش نقدینگی و افزایش کسری بودجه، اجرای برخی پروژه‌ها را به تعویق انداخته بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.