شکاریان: منشأ آلودگی هوای خراسان شمالی استان‌ همجوار است

خبرگزاری مهر یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 11:49
بجنورد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: گرد و غبار وارد شده از استان‌های همجوار، شاخص آلودگی هوای شیروان و بجنورد را به وضعیت بنفش و بسیار ناسالم رساند.

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای شیروان هم‌اکنون به عدد ۲۵۷ و بجنورد به عدد ۲۱۰ رسیده و کیفیت هوا در هر دو شهر در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: گرد و غبار موجود در هوا از یکی از استان‌های همجوار وارد خراسان شمالی شده و موجب کاهش شدید کیفیت هوا در برخی مناطق شده است.

وی ادامه داد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در این شرایط از ماسک استفاده کرده و از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

شکاریان تصریح کرد: همچنین افراد دارای بیماری‌های خاص ریوی، سالمندان و کودکان تا حد امکان در منزل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.