افزایش مصرف برق در کرمانشاه با آغاز گرما/ مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

خبرآنلاین یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 13:39
مدیرعامل شرکت برق منطقه غرب با هشدار نسبت به افزایش مصرف برق در روزهای گرم پیش‌رو، گفت: پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف برق در استان کرمانشاه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش یابد.

 جعفر الفتی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین از استان  کرمانشاه ، با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما، اظهار داشت: با افزایش تدریجی دمای هوا از ابتدای خردادماه، میزان مصرف برق نیز روند صعودی خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف برق در استان به حدود ۱۰۵۰ مگاوات برسد.

وی افزود: سال گذشته بیشترین میزان مصرف برق در استان ۱۰۱۰ مگاوات ثبت شد و امسال با توجه به شرایط جوی و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، رشد مصرف دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه غرب با بیان اینکه مدیریت مصرف در بخش صنایع از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر هنوز شرایط بحرانی در مصرف برق استان ایجاد نشده، اما ادامه روند افزایش دما می‌تواند شبکه برق را با فشار بیشتری مواجه کند.

الفتی‌نیا تاکید کرد: در صورت همراهی مشترکان خانگی و رعایت الگوی صحیح مصرف، تلاش می‌شود محدودیتی در تامین برق بخش خانگی اعمال نشود.

وی از شهروندان خواست با کاهش مصرف غیرضروری به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، صنعت برق را در تامین پایدار انرژی یاری کنند.
 

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.