بررسی طرح جدید رایگان شدن دائم مترو و اتوبوس در شورای شهر تهران

صدا و سیما یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 14:02
طرح جدید رایگان شدن مترو و اتوبوس روز سه شنبه در صحن علنی شورای شهر تهران بررسی خواهد شد.

بررسی طرح جدید رایگان شدن دائم مترو و اتوبوس در شورای شهر تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: بر اساس این طرح ،  استفاده از مترو و حمل‌ونقل عمومی برای برخی گروه‌های اجتماعی به صورت رایگان یا با شرایط ویژه در نظر گرفته می‌شود.
این طرح مورد توجه تعدادی از اعضای شورا قرار گرفته و برای بررسی‌های کارشناسی بیشتر در دستور کار قرار داده شده است.
در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های مترو را شهرداری پرداخت می‌کند و کمتر از ۱۰ درصد هزینه‌ها از طریق بلیت توسط شهروندان پرداخت می‌شود.
در طرح رایگان شدن مترو و اتووبوس، پیش‌بینی شده افرادی که در اداره شهر مشارکت دارند، مانند شهروندان خوش‌حساب در پرداخت عوارض شهری، بتوانند از خدمات مترو و حمل‌ونقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنند.
همچنین در این طرح گروه‌هایی مانند اصحاب رسانه، خبرنگاران، پیشکسوتان ورزشی، بازنشستگان لشکری و کشوری، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و دهک‌های درآمدی یک تا سه که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص می‌شوند، مشمول استفاده رایگان از حمل‌ونقل عمومی خواهند شد.
این طرح سه شنبه در صحن علنی شورای شهر بررسی خواهد شد.
در طرح رایگان شدن مترو و اتوبوس همچنین پیش‌بینی شده  است  تا زمان طی شدن مراحل بررسی و تصویب نهایی، روند رایگان بودن استفاده از مترو و اتوبوس همانند گذشته ادامه داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.