اهدای عضو بانوی آبادانی جان ۲ بیمار را نجات داد

خبرگزاری مهر یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 14:31
اهواز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اهدای عضو بانوی ۵۴ ساله مرگ مغزی شده، جان دو بیمار نیازمند را نجات داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود هدایت پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانوی ۵۴ ساله‌ای که در پی سانحه تصادفی دچار مرگ مغزی شده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت ولی‌عصر عج خرمشهر بستری و پس از انجام مراحل تخصصی و تأیید نهایی، به مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

وی افزود: با رضایت خانواده ایثارگر این مرحومه، کلیه‌های وی به دو بیمار نیازمند شامل یک خانم ۵۹ ساله و یک آقای ۵۹ ساله پیوند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با قدردانی از خانواده اهداکننده و تلاش تیم‌های درمانی گفت: پیوند اعضا جلوه‌ای از ایثار، انسان‌دوستی و فرهنگ والای بخشش است و این اقدام ارزشمند بار دیگر نقش مهم خانواده‌های فداکار و کادر درمان را در نجات جان بیماران نیازمند به عضو نشان داد.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ اهدای عضو نیازمند آگاهی‌بخشی عمومی و مشارکت اجتماعی است و هر مورد اهدای عضو می‌تواند امید را به زندگی چند بیمار بازگرداند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.