۱۴ واحد صنعتی استان یزد به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند

صدا و سیما یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 15:42
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: ۱۴ واحد صنعتی استان نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۵ مگاوات ساخت کرده اند.

۱۴ واحد صنعتی استان یزد به نیروگاه خورشیدی مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدمهدی میرجلیلی با اشاره به اینکه بخشی از تولید نیروگاهی صنایع به صورت خودتامین (تهاتر صنایع) و بخش دیگر این نیروگاه‌ها به صورت عرضه در تابلو سبز بورس انرژی است، اظهار داشت: صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظفند تا در سال ۱۴۰۲ معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم یعنی سال ۱۴۰۶ حداقل به ۵ درصد برسد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۷ تعرفه ۱۵ درصد برق مصرفی صنایع با مصرف بالای یک مگاوات و ۱۵ درصد برق مصرفی مشترکین تجاری به نرخ ۷۵ درصد قیمت گاز صادارتی در قبوض برق محاسبه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این قبیل صنایع می‌توانند از تابلو سبز بورس انرژی برق خریده یا نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.