آیا حمله پهپادی به امارات کار عربستان بود؟

همشهری آنلاین یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 18:21
وزارت دفاع امارات در بیانیه خود نوشته است که «سه پهپاد از سمت مرزهای غربی وارد حریم ما شده است»!

به گزارش همشهری آنلاین، امارات برخورد یک پهپاد به مولد برق در خارج از محدوده داخلی "نیروگاه هسته‌ای براکه" را تایید کرد.

وزارت دفاع امارات در بیانیه ای نوشته است: سه پهپاد از سمت مرزهای غربی وارد حریم ما شده است! دو پهپاد با موفقیت رهگیری شدند، اما پهپاد سوم موجب آسیب به یک مولد برق در خارج از محدوده داخلی نیروگاه هسته‌ای براکه در منطقه الظفره شد.

به گزارش تسنیم، از نظر جغرافیایی، کشوری که در سمت غرب امارات متحده عربی قرار دارد، عربستان سعودی است.

ضمن اینکه وزارت دفاع امارات این بار برخلاف بیانیه‌های قبلی، ادعای مستقیمی علیه ایران مطرح نکرده و گفته است که منشأ حملات در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گوید که امارات احتمالاً عربستان را عامل حملات امروز می‌داند!

روابط ریاض و ابوظبی طی هفته‌های گذشته وارد مرحله‌ای کم‌سابقه از تنش و سردی شده و اختلافات دو طرف در حوزه‌های امنیتی، انرژی، ژئوپلیتیک و ترتیبات منطقه‌ای به شکل محسوسی افزایش یافته است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.