سه نفتکش ایرانی دیگر محاصره آمریکا را شکستند

الف یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 23:26
داده‌های ماهواره‌ای نشان داده که سه نفتکش دیگر به توان ظرفیت ذخیره‌سازی ایران اضافه شد.

به گزارش فارس؛ شرکت کمک‌کننده به آمریکا برای رهیابی محموله‌های نفتی، تنکرترکرز، می‌گوید، سه نفتکش ایرانی با سه ترفند متفاوت خط محاصره آمریکا را شکسته‌اند.
یکی موقعیت‌یاب خودکار خود را خاموش کرده، دیگری
پرچم روسیه برافراشته و سومی از خط ساحلی عمان استفاده کرده است.
بیش از یک ماه از محاصره غیرقانونی بنادر ایران توسط آمریکا می‌گذرد؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکات بسنت چندین بار گفته است ظرفیت ذخیره‌سازی ایران در جزیره خارگ تمام شده است اما بر اساس پایش همین تنکرترکرز، ایران بیش از یک ماه زمان دارد به شرط اینکه نفتکش دیگری وارد محاصره نشود.
حالا این ‌نفتکش‌ها که خالی هستند، در مجموع می‌توانند ۱.۹ میلیون بشکه نفت ایران را حمل کنند.
تنکر ترکرز می‌گوید، درحالی‌که جهان منتظر دریافت انرژی و کود اضافی از این منطقه است، این محاصره‌شکنی به  ایران زمان بیشتری می‌دهد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.