کسری ۱۱۰‌ میلیون مترمکعبی در مخازن سدهای تهران

دنیای اقتصاد دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 00:04
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تاثیر بارندگی‌های اخیر گفت با وجود بهبود نسبی شرایط، سدهای تهران هنوز به ذخیره قابل اعتماد نرسیده‌اند و صرفه‌جویی مشترکان ضروری است. در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱۰‌میلیون مترمکعب کسری در مخازن سدهای تهران مشاهده می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، بهنام بخشی، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وضعیت منابع آبی پایتخت اظهار کرد: بارندگی‌های دو ماه اخیر اگرچه توانسته بخشی از ناترازی‌ها را در حوزه آب جبران کند، اما سدهای تهران همچنان به ذخیره قابل اعتماد نرسیده‌اند. وی افزود: بارندگی‌های ماه‌های گذشته نباید باعث غفلت در مدیریت مصرف آب شود، زیرا شرایط منابع آبی همچنان شکننده است. سخنگوی آبفای تهران ادامه داد: اگرچه در مجموع میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را نشان می‌دهد، اما تداوم پنج سال کم‌بارشی و خشکسالی باعث شده وضعیت سدهای تهران همچنان نگران‌کننده باشد. وی با تاکید بر نقش شهروندان در مدیریت مصرف آب اظهار کرد: از مشترکان پرمصرف که نزدیک به دو برابر الگوی مصرف، یعنی تا حدود ۲۴ هزار لیتر در ماه و همچنین مشترکانی که بیش از این میزان مصرف دارند درخواست می‌کنیم با پیوستن به پویش «نصفش کنید» یا استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، میزان مصرف آب خود را تعدیل کنند. بخشی بیان کرد: همراهی مردم در مصرف بهینه می‌تواند نقش موثری در حفظ منابع آبی و این سرمایه ملی داشته باشد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.