کاهش ۲۲ درصدی تلفات موتورسواران و عابران در گلستان

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 01:07
گرگان-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از کاهش ۲۲ درصدی تلفات موتورسواران و عابران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش سهم بالای این دو گروه از تصادفات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل مصدقی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۵ تا کنون، مجموع تلفات جاده‌ای در گلستان با کاهش هشت درصدی همراه بوده و در بازه ۵۶ روزه ابتدایی سال نیز شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات در میان موتورسواران و عابران پیاده بوده‌ایم.

وی افزود: با این حال، این دو گروه همچنان ۵۶ درصد از مجموع تلفات تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند که نشان‌دهنده ضرورت توجه ویژه به این بخش است.

مصدقی ادامه داد: در همین راستا، جلسات تخصصی برای بررسی ابعاد موضوع برگزار و مصوبات مؤثری در حوزه شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز به تصویب رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات زیرساختی، برنامه‌های پیشگیرانه اجتماعی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش آگاهی عمومی، به‌ویژه در میان جوانان، اشاره کرد.

وی تأکید کرد: کاهش سهم تلفات این دو گروه نیازمند همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌ها و عموم مردم است و در این مسیر، پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای اقدامات مؤثر انجام شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.