در این گزارشها آمده است که نتانیاهو دلیل لغو جلسه را سیاسی و امنیتی عنوان کرده است.
هفته گذشته نیز، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو در جریان جلسه محاکمه خود در پروندههای فساد، پاکتی دریافت کرد و پس از مطالعه محتوای آن گفت: «باید خارج شوم.»
بر اساس این گزارش، نتانیاهو پس از دریافت این پاکت، جلسه دادگاه را ترک کرد.
نتانیاهو از سال 2020 در حال محاکمه است و اولین نخستوزیر در حال خدمت اسرائیل محسوب میشود که به اتهامات جنایی محاکمه میشود. دادگاه شامل سه پرونده اصلی است که در نوامبر 2019 توسط دادستانکل وقت مطرح شد:
پرونده 1000: اتهام کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو و همسرش متهم هستند که هدایای گرانقیمتی (بهارزش صدها هزار دلار) از دو میلیاردر ـ آرنون میلچان (تهیهکننده هالیوودی) و جیمز پکر (میلیاردر استرالیایی) ـ دریافت کردهاند و در قبال آن، خدمات و تسهیلات سیاسی و قانونی به آنها ارائه کردهاند.
پرونده 2000: اتهام کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو متهم است که با آرنون موزس (ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت) توافقی غیرقانونی داشته است: بهازای پوشش مثبت رسانهای از خودش، نتانیاهو تلاش کند گردش روزنامه رقیب (اسرائیل هیوم) را محدود کند.
پرونده 4000: جدیترین پرونده ـ اتهام رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی. نتانیاهو در دوران تصدی وزارت ارتباطات متهم است که تصمیمات قانونی و مقرراتی بهنفع شائول الوویچ (مالک سایت خبری والا) گرفته و در مقابل، پوشش خبری مثبت و مطلوب از خودش و خانوادهاش در این رسانه دریافت کرده است.
نتانیاهو همه این اتهامات را رد میکند و آنها را «توطئه سیاسی» و «شکار جادوگران» توصیف میکند. محاکمه از سال 2020 آغاز شده و بارها بهدلایل مختلف (از جمله جنگهای غزه، لبنان و اخیراً جنگ با ایران) به تعویق افتاده است، در صورت محکومیت، ممکن است با مجازات زندان مواجه شود.












