رشد ۳۳ درصدی جابجایی کالا از پایانه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 10:41
زاهدان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در پایانه مرزی میلک، در نخستین ماه از سال جاری، شاهد رشد ۳۳ درصدی در حجم مبادلات اقتصادی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مبارکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فروردین ماه سالجاری، مجموعاً ۱۲۵ هزار و ۴۳۷ تن کالا توسط ۴ هزار و ۷۴۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک عبور کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از این میزان جابجایی کالا ۴۲هزار و ۹۶۱ تن در قالب صادرات و ۸۲ هزار و ۴۷۶ تن کالا در قالب کالای ترانزیت جابجا شده است.

وی عمده کالاهای جابجا شده از این مرز را هیدروکربن، سیمان، فرآورده‌های لبنیاتی، لاستیک و قطعات خودرو اعلام و تصریح کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد صورت می گیرد.

مبارکی در پایان با بیان اینکه پایانه مرزی میلک به عنوان تنها مرز زمینی میان ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان ، نقش کلیدی در توسعه تجارت خارجی ، در زمینه صادرات و ترانزیت به کشورهای شرق ایران ایفا می کند، یادآور شد : نزدیکی به بازارهای هدف ، کاهش هزینه های حمل و نقل و تسهیل دسترسی به افغانستان این مرز را به یکی از مهم ترین کریدورهای اقتصادی شرق کشور تبدیل کرده است .

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.