خبر جدید آمریکا درباره زیردریایی‌ هسته‌ای + جزئیات

همشهری آنلاین دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 10:55
نیروی دریایی آمریکا قصد دارد تولید زیردریایی‌های هسته‌ای خود را ۲برابر کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، نیروی دریایی آمریکا در برنامه جدید کشتی‌سازی خود برای سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۱، هدف‌گذاری کرده است سالانه حداقل ۳ زیردریایی هسته‌ای تحویل بگیرد؛ رقمی که تقریباً ۲ برابر سرعت فعلی تولید این کشور به‌شمار می‌رود.

بر اساس این برنامه، آمریکا قصد دارد هر سال یک زیردریایی کلاس کلمبیا و ۲ زیردریایی کلاس ویرجینیا تولید کند تا توان زیرسطحی خود را به‌شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

طبق جزئیات منتشرشده، در مجموع ۱۲۴.۹ میلیارد دلار برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای اختصاص یافته و علاوه بر آن، ۶.۲ میلیارد دلار نیز برای توسعه ظرفیت صنعتی، آموزش نیروی کار و تقویت زنجیره تأمین در نظر گرفته شده است.

مقام‌های آمریکایی هدف اصلی این طرح را حفظ برتری دریایی واشنگتن در رقابت راهبردی با چین عنوان کرده‌اند. این برنامه همچنین در راستای حمایت از توافق امنیتی AUKUS و تقویت همکاری‌های نظامی آمریکا با بریتانیا و استرالیا ارزیابی می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.