روایت بقایی از آخرین روند مذاکرات با آمریکا/ مذاکرات از طریق میانجی پاکستانی ادامه دارد/ از طرف پاکستان مجموعه‌ای از پیشنهادات را دریافت و بررسی کردیم

اقتصادنیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 11:48
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما از طرف میانجی پاکستانی مجموعه نکات و ملاحظات اصلاحی دریافت کردیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل بقایی درباره روند مذاکرات و پاسخ ایران به پیشنهادات و گزارش‌ها درباره مفاد پیشنهادات آمریکا گفت: نزدیک نیست و گمانه زنی است. در این 2 سال بارها درباره غنی سازی مباحثی مطرح شده است و همیشه گفته‌ایم هیچ مبنایی ندارد.

روند گفتگوها یک روند ادامه‌دار است. ما بعد از اینکه طرح 14 بندی را دادیم و طرف آمریکایی ملاحظاتش را مطرح کرد ما هم نظراتمان را مطرح کردیم. ما از طرف میانجی پاکستانی مجموعه نکات و ملاحظات اصلاحی دریافت کردیم. از روز بعد از ارسال نقطه نظرات ما از سوی پاکستان، با مجموعه پیشنهادات طرف مقابل مواجه شدیم و نقطه نظرات ما دو شب پیش ارسال شد.

گفت‌وگوها با آمریکا از طریق میانجیگری پاکستان ادامه دارد، بحث حق چیزی نیست که بخواهیم درباره آن گفتگو کنیم. حق ایران برای غنی سازی بر مبنای ان‌پی‌تی شناسایی شده و نیازی نیست کس دیگری شناسایی کند. ما در هر گامی مواضع اصولی کشور را با جدیت پیش خواهیم برد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.