تبعات جنگ علیه ایران؛ قیمت بنزین در آمریکا همچنان افزایشی است

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 12:31
تبعات جنگ علیه ایران، اقتصاد آمریکا را نیز با چالش مواجه کرده و قیمت بنزین در آمریکا کماکان افزایشی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت بنزین در ایالات متحده افزایش یافته و به طور متوسط به ۴.۵۰ دلار در هر گالن رسیده است.

با وجود تلاش‌های دولت آمریکا برای کاهش قیمت‌ سوخت، هزینه بنزین در این کشور همچنان در حال افزایش است. میانگین ملی بالای چهار دلار برای هر گالن بنزین در آمریکا از سال ۲۰۲۲ سابقه نداشت.

کالیفرنیا، هاوایی و واشنگتن همچنان ایالت‌هایی هستند که در آنها میانگین قیمت یک گالن بنزین معمولی از پنج دلار عبور کرده است. قیمت بنزین در ۳۰ ایالت آمریکا، از شروع ماه مارس بیش از ۱ دلار برای هر گالن افزایش یافته است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی، روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) با تجاوز به خاک ایران به ناامن شدن تنگه هرمز برای عبورومرور کشتی ها دامن زدند. جنگ در منطقه غرب آسیا و محدود شدن عبور نفتکش ها از تنگه هرمز به بحران انرژی در جهان دامن زده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.