حراج شمش طلا سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

عصر ایران دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 12:41
یکصد و چهل و هفتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

متقاضیان شرکت در این حراج باید به ازای هر قطعه شمش طلا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان را به‌عنوان وجه‌الضمان واریز کنند. مهلت واریز وجه‌الضمان تا ساعت ۲۴ امشب، دوشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه تعیین شده است.

حراج شمش طلا به دو شیوه خرد و عمده برگزار می‌شود

به گزارش بازار، حراج شمش طلا به دو شیوه خرد و عمده برگزار می‌شود و چهار گروه شامل فروشندگان عمده شمش طلا، تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا، خرده‌فروشان طلای آبشده و سکوهای برخط فروش طلای آبشده و مصنوعات طلا و جواهر مجاز به شرکت در این حراج هستند.

بر اساس دستورالعمل مرکز مبادله، متقاضیان در حراج خرد می‌توانند حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خریداری کنند.

همچنین سقف خرید در معاملات عمده در هر هفته تقویمی ۲۰ قطعه شمش استاندارد تعیین شده است. در مجموع هر خریدار در طول یک هفته تقویمی مجاز به خرید حداکثر ۲۵ قطعه شمش طلا از مرکز مبادله است.

کارمزد حراج برای هر طرف معامله ۲۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش تعیین شده و معاملات به‌صورت حضوری و نقدی انجام می‌شود. قیمت پایه نیز توسط عرضه‌کننده در روز برگزاری حراج اعلام خواهد شد.

مرکز مبادله همچنین اعلام کرده متقاضیانی که برای نخستین بار در این حراج شرکت می‌کنند باید مدارک مشخص‌شده در شیوه‌نامه را از طریق تارنمای رسمی این مرکز ارائه دهند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.