
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، الهداد در آیین آغاز برنامههای مدیریت مصرف برق اوج بار سال ۱۴۰۵ گفت: از ۱۶ فروردین برنامههای مدیریت مصرف در حوزه صنعتی آغاز شده و وظیفه شرکت توانیر اجرای دقیق برنامههای مدیریت بار در سراسر کشور است.
وی افزود: در اردیبهشتماه نیز هدفگذاری کاهش میانگین تقاضای برق تا زمان اوج بار تابستان ۱۴۰۵ ابلاغ شد.
الهداد ادامه داد: تأمین برق چاههای کشاورزی، پیگیری اصلاح ساعات کاری و کاهش مصرف برق در بخشهای اداری، ساماندهی مصارف غیرمجاز برق با نصب شمارشگرهای هوشمند و اجرای برنامههای مدیریت مصرف از جمله اقدامات در دستور کار است.
وی با اشاره به تأمین برق صنایع انرژیبر گفت: از ۱۲ اردیبهشت امسال انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته به صنایع انرژیبر تحویل شده و در حوزه انتقال و فوقتوزیع نیز افزایش ظرفیت مناسبی انجام شده است.
معاون توانیر با تأکید بر توسعه تجهیزات هوشمند افزود: تا پایان سال ۱۴۰۵ نصب ۹ میلیون کنتور هوشمند تعهد شده و نصب یک میلیون محدودکننده هوشمند نیز تا پایان دوره اوج بار امسال در دستور کار قرار دارد.
الهداد تصریح کرد: هماکنون تمامی کنتورهای مشترکان کشاورزی و صنعتی قابلیت رویتپذیری دارند.
وی درباره الگوی مصرف در بخش خانگی گفت: حدود ۸۰ درصد مشترکان در محدوده الگوی تعرفه خانگی قرار دارند، اما ۲ درصد مشترکان خانگی، ۱۰ درصد مصرف برق این بخش را به خود اختصاص دادهاند.
الهداد همچنین از برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز خبر داد و گفت: تا پایان امسال حدود ۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات مصرف غیرمجاز شناسایی میشود که مربوط به کنتورهای معیوب یا استخراج غیرقانونی رمز ارز است
معاون توانیر درباره بخش کشاورزی گفت: تفاهمنامههای مناسبی در این بخش امضا شده و در حوزه چاههای کشاورزی، ۵ هزار و ۵۳۴ مگاوات مصرف ثبت شده که حدود ۴ هزار مگاوات آن دارای پروانه مجاز است.