
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیست انسانی ادارهکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با ورود توده گرد و غبار از مرزهای غربی استان شاخص آلایندگی هوا در بیشتر شهرها به بالای ۱۵۰ رسید و در وضیت ناسالم برای تمام گروهها قرار گرفت.
حسین هراتی افزود: بر اساس بررسی نقشهها و الگوهای هواشناسی با توجه به ناپایداری هوا و تخلیه هوا برای ساعات بعد از ظهر از میزان گرد و غبار هوا کاسته و شرایط به سمت هوای سالم خواهد رفت.
استفاده از ماسک، عدم خروج از منزل در صورت کار غیر ضروری، عدم خروج از منزل برای کودکان و سالمندان و بیماران قلبی عروقی و بستن دربها و پنجرهها در منزل از مهمترین اقدامات مورد نیاز در هنگام آلایندگی میباشد.