سلامت روان، گامی موثر برای تداوم مراقبت پس از ترخیص

صدا و سیما دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 13:17
در راستای گرامیداشت هفته ملی سلامت و با تأکید بر شعار روز شمار ۲۸ اردیبهشت با عنوان «خودمراقبتی و سلامت روان مبتنی بر دانش»، معاونت پرستاری گزارشی از روند پیگیری بیماران مبتلا به اختلالات روان پس از ترخیص از مراکز درمانی کشور ارائه کرد.

خودمراقبتی و سلامت روان مبتنی بر دانش؛ گامی برای تداوم مراقبت پس از ترخیص

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، واحد‌های آموزش و پیگیری بیمار پس از ترخیص با هدف ارتقای خودمراقبتی، افزایش سواد سلامت و پیشگیری از عود بیماری، به‌صورت مستمر وضعیت بیماران را دنبال می‌کنند.

در سال ۱۴۰۴ از مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۱۸ بیمار مبتلا به اختلالات روان ترخیص‌شده، ۶۵ هزار و ۶۳۲ نفر (معادل ۶۴.۵ درصد) تحت آموزش و پیگیری این واحد‌ها قرار گرفته‌اند.

پیگیری پس از ترخیص، یکی از مؤثرترین راهکار‌ها در ارتقای کیفیت مراقبت و کاهش عود بیماری است؛ فرآیندی که در آن کارشناسان پرستاری و آموزش سلامت با ارائه آموزش، پاسخگویی و هدایت بیماران و خانواده‌ها، نقش کلیدی در تداوم مراقبت ایفا می‌کنند.

معاونت پرستاری نیز با تأکید بر اهمیت ارتقای سواد سلامت، استمرار این برنامه‌ها را گامی مؤثر در مسیر تقویت خودمراقبتی و حمایت از سلامت روان جامعه می‌داند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.