وجود کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی

خبرآنلاین دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 13:58
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به وجود کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستان از تعدیل 1000نیرو خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد نجاتیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر وضعیت کمبود نیروی پرستاری در کشور اظهار کرد: کمبود پرستار واقعی است و در کل کشور کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم. این کمبود در تهران هرمزگان سیستان و بلوچستان ابعاد وسیع‌تری دارد.

وی افزود: ما ظرفیت کافی نیروی انسانی را در برخی استان‌ها از جمله برخی استان‌های جنوبی نداریم. یکی از استان‌های جنوب کشور به دلیل مشکلاتی که در زمینه نیروی انسانی دارد، در دوران جنگ خواهان نیروی انسانی داوطلب شد.

نجاتیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر بیکاری پرستاران در استان‌های مختلف کشور گفت: در برخی استان‌ها مثل اردبیل و برخی مناطق غربی پرستار بیکار هم داریم. 

او درباره تعدیل نیروهای پرستاری در ایام جنگ اخیر نیز بیان کرد: به دلیل آن که هزینه‌های درمانی در بخش خصوصی زیاد شده است شاهد افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی هستیم و به همین دلیل اخیراً در تهران برخی بیمارستان‌های خصوصی به دلیل کاهش مراجعات مردم تعدیل‌هایی در نیروهای انسانی خود داشتند که آمار آن بین 500 تا 1000 نفر برآورد می‌شود. 

۴۷۴۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.