اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت اماکن تاریخی توسط شهرداری

همشهری آنلاین دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 13:59
تفاهم‌نامه ای بین شهرداری و میراث در حال تنظیم است تا شهرداری به بازسازی و مرمت تمام اماکن تفریحی در اختیار دولت کمک کند.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درخصوص برنامه شهرداری برای بازسازی مراکز و ساختمان‌های مرتبط به میراث فرهنگی گفت: شهرداری وظیفه قانونی یا تکلیفی در این زمینه ندارد. اما مانند بسیاری از موارد دیگر در حوزه جنگ، شهرداری داوطلبانه پیشتاز است تا مساله را حل کند.

به عنوان مدیریت شهری، در تمام ابعاد شهر در کنار سایر دستگاه‌ها و مجموعه ها هستیم. تفاهم‌نامه ای بین شهرداری و میراث در حال تنظیم است تا شهرداری به بازسازی و مرمت تمام اماکن تفریحی در اختیار دولت کمک کند. عدد ۱۳۰۰ میلیاردی برای ساختمان های مورد اصابت و اماکن تاریخی در نظر گرفته شده است.

حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای کاخ گلستان، ۵۰۰ میلیارد تومان برای سعد آباد و ۳۰۰ میلیارد تومان به مابقی بناهای آسیب دیده اختصاص خواهد یافت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.