برنامه کاهش ۵ درصدی مصرف برق در اوج بار تابستان ۱۴۰۵

عصر ایران دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 14:41
معاون وزیر نیرو گفت: برای اولین بار سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی مصرف برق بودیم و امسال برنامه این است که این میزان به ۵ درصد برسد.

مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزیر نیرو، در مراسم رونمایی از برنامه های اوج بار تابستان ۱۴۰۵؛ با بیان اینکه صنعت برق طی ۸۰ روز گذشته از ابتدای جنگ همواره پای کار بوده ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اجرای چندین ریل گذاری در صنعت برق برای عبور از پیک بار گفت: برای اولین بار سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی مصرف برق بودیم و امسال برنامه این است که این میزان به ۵ درصد برسد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه فعلا وضعیت مصرف خوب است اما با افزایش دما شرایط سخت می شود، اعلام کرد: تا پایان خرداد عمده پروژه های در دستور کار وارد مدار خواهند شد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی تمام برق تولیدی از تجدیدپذیرها حتی یک کیلو وات باید به شبکه متصل شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.