
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین رضازاده نایب رئیس فدراسیون و قهرمان اسبق دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک، پس از کسب ۲ نشان طلا، ۱ نقره و ۱ برنز کاروان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا درباره عملکرد تیم و همچنین رکوردشکنی علیرضا یوسفی گفت: در ماههای اخیر اردوهای تیم ملی مرتب برگزار شده و شرایط خوبی در تمرینات بود. با وجود اینکه با جنگ رو به رو شدیم، اما خیلی زود شرایط برپایی اردو فراهم شد و امکانات هم خیلی خوب بود و این نشان ها از دل جنگ به دست آمد. نه تنها تیم بزرگسالان در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت بلکه جوانان هم با وجود تمامی دشواری ها به مقام قهرمانی جهان رسیدند.
وی افزود: تصمیم کادرفنی و کمیته فنی براین شد که علیرضا نصیری در ۱۱۰ و علیرضا یوسفی در ۱۱۰+ کیلوگرم راهی هند شوند. الحمدالله وزنههای خوبی زدند. مشکلاتی که وجود دارد ان شاالله تا جهانی و آسیایی رفع میشود، چون در قهرمانی آسیا نشان دادند که به راحتی میتوانند با بهترینها رقابت کنند و توانایی این کار را هم دارند.
نایب رییس فدراسیون وزنه برداری خاطر نشان کرد:علیرضا یوسفی خیلی خوب کار کرد و رکورد ۲۶۱ کیلوگرم را زد که جای خوشحالی دارد و همه امیدوار هستند چرا که توان او بیشتر از اینها است. شکستن رکورد جهان نتیجه زحمات او و کادرفنی بود. تمامی اعضای فدراسیون شبانه روز تلاش میکنند تا وزنه برداران در شرایط خوبی باشند و روز به روز ترقی کنند.
حسین رضازاده افزود:فوق سنگین، کلاس وزنه برداری است و نشانی که به خصوص در المپیک به قویترین ورزشکار میرسد هم اهمیت دارد. امیدوارم در آسیایی و جهانی هم نشان های خوش رنگی بگیریم چرا که توانایی آن را داریم. یوسفی با توجه به سنش آقای فوق سنگین است. البته او باید در یک ضرب کار کند تا حدود ۱۰-۱۵ کیلوگرم بالاتر بیاید و در آن صورت حرف اول را در فوق سنگین جهان خواهد زد.
رقابت در فوق سنگین بسیار نزدیک شده است و یوسفی و حتی نصیری در دسته ۱۱۰ کیلوگرم باید برنامههای فنی کادر را به خوبی اجرا کنند تا نشان های خوش رنگ تری را کسب کنیم.