اولین سفیر سومالی‌لند استوارنامه خود را به اسرائیل تقدیم کرد

مشرق نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 16:45
«محمد حاجی» روز دوشنبه استوارنامه خود را به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تقدیم کرد و به عنوان اولین سفیر جمهوری خودخوانده سومالی‌لند که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است، منصوب شد.

به گزارش مشرق، مراسم اعطای استوارنامه در محل اقامت رئیس این رژیم در قدس اشغالی برگزار شد. دفتر هرتزوگ عکسی از او را در حال دریافت استوارنامه از سفیر جدید منتشر کرد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که جمهوری خودخوانده سومالی‌لند فوریه گذشته از انتصاب محمد حاجی به عنوان اولین سفیر خود در دولت اسرائیل خبر داد.

در پاسخ، اسرائیل در ۱۵ آوریل از انتصاب «مایکل لوتم» به عنوان اولین سفیر «غیرمقیم» خود در جمهوری خودخوانده سومالی‌لند خبر داد.

اسرائیل پیش از این در دسامبر ۲۰۲۵ سومالی‌لند را به رسمیت شناخته بود، اقدامی که توسط سومالی رد شد و با انتقادات گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی روبرو شد.

از زمان اعلام استقلال خود از سومالی در سال ۱۹۹۱، این منطقه علیرغم مدیریت مستقل امور خود در امور اداری، سیاسی و امنیتی، تا قبل از اقدام اسرائیل هیچ گونه به رسمیت شناخته شدن رسمی دریافت نکرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.