رئیس آژانس بین‌المللی انرژی: ذخایر تجاری نفت جهان به‌سرعت در حال کاهش است

خبرآنلاین دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 17:07
در حالی که تبعات منفی جنگ علیه ایران برای اقتصاد جهانی ادامه دارد، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که ذخایر تجاری نفت جهان به‌سرعت در حال کاهش بوده و تنها برای چند هفته دیگر کافی است.

به گزارش خبرآنلاین، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که در پی جنگ ایران و بسته شدن تنگه هرمز، ذخایر تجاری نفت به‌سرعت در حال کاهش است و این ذخایر تنها برای چند هفته دیگر کفایت می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بیرول در نشست گروه هفت در پاریس گفت که آزادسازی ذخایر راهبردی نفت، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت به بازار افزوده است، اما این ذخایر نامحدود نیستند.

تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در تاریخ ۹ اسفند موجب اختلال در کشتیرانی در تنگه هرمز شد.

اختلال در عبورومرور کشتی ها از تنگه هرمز به کمبود سوخت، انرژی و برخی محصولات مثل کود شیمیایی در جهان دامن زده است.

ایران اعلام کرده که آماده است در چارچوب ضوابط و در صورت پایان جنگ، امنیت کشتیرانی در این آبراه را تضمین کند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.