محدودسازی مصرف برق مشترکان بسیار پرمصرف از هفته آینده

مشرق نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 17:41
مدیرعامل توانیر از آغاز محدودسازی مصرف برق مشترکان بسیار پرمصرف از هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد اله‌داد، مدیرعامل توانیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۷ میلیون دستگاه کنتور هوشمند در بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری، عمومی و خانگی نصب کردیم که این میزان بیش از ۶۰ درصد مصرف مشترکین را مهار می‌کند.

وی افزود: ۲ درصد از مشترکین خانگی، ۱۰ درصد از مصرف برق خانگی را به‌خود اختصاص می‌دهند و با بی‌عدالتی، سهم بیشتری از برق یارانه‌ای را مصرف می‌کنند.

اله‌داد خاطرنشان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند که ۸۰ درصد از مشترکینی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند را شامل می شود، از هفته‌ آینده برق این مشترکین را محدود می‌کنیم تا همه مشترکین بتوانند از نعمت برق به خوبی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: صنایع انرژی‌بر مکلف بودند مطابق ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق، تا انتهای سال گذشته نیروگاه خودتأمین برای خود ایجاد می‌کردند؛ از ابتدای سال جاری ما مکلف هستیم که اگر محدودیتی درشبکه وجود دارد، این محدودیت را به صنایعی که این‌کار را نکرده اند اعمال کنیم.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: صنایعی که نتوانستند ظرفیت نیروگاه‌های خودتأمین را ایجاد کنند، می‌توانند از طریق تابلوی سبز، تابلوی بهینه‌سازی و تابلوی آزاد در بورس انرژی برای تأمین برق خودشان استفاده کنند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.