آنکارا: حفظ آتش‌بس میان ایران و آمریکا اولویت دارد؛دزدی دریایی اسراییل

خبرگزاری مهر دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 18:52
وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد: حفظ آتش‌بس میان ایران و آمریکا اولویت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: باید به یک راه حل مسالمت آمیز برای جنگ ایران (تجاوز غیرقانونی آمریکایی- صهیونیستی به خاک ایران) دست یافت، این موضوع اولویت دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که مانع از دستیابی ایران و ایالات متحده به زمینه‌های مشترک از طریق مذاکره شود.

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: ما همچنان از تلاش های میانجیگرانه پاکستان در این مسیر حمایت می کنیم. ما به تلاش برای ایجاد روابط حسنه بین تهران و واشنگتن ادامه خواهیم داد و از حسن نیت قطر، مصر و عربستان سعودی در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

هاکان فیدان، در ادامه خاطرنشان کرد: ما حمله (رژیم) اسرائیل به ناوگان صمود را محکوم می‌کنیم و آن را مسئول امنیت شهروندان خود و فعالان حاضر در ناوگان می‌دانیم. ما حمله به ناوگان آزادی را محکوم می‌کنیم و آن را دزدی دریایی و نقض قوانین بین‌المللی می‌دانیم. (رژیم) اسرائیل همچنان آتش‌ بس را نقض کرده و ورود کمک‌ ها به غزه را محدود می‌کند. امنیت شرکت‌ کنندگان در ناوگان صمود اکنون در اولویت است و ما با تمام کشورهایی که فعالانی در این ناوگان دارند در تماس هستیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.