ادعای العربیه درباره پیشنهاد جدید ایران به آمریکا | اورانیوم غنی شده به کجا منتقل می‌شود؟ | رویترز از انعطاف آمریکا درباره برنامه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها خبر داد

اقتصادنیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 19:19
اقتصادنیوز: العربیه ادعا کرد که در پیشنهاد جدید ایران آتش‌بس چندمرحله‌ای و بلندمدت و بازگشایی تدریجی و ایمن تنگه هرمز مطرح شده است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، العربیه مدعی شد: در پیشنهاد جدید ایران از پذیرش توقف بلندمدت برنامه هسته‌ای به‌جای برچیدن کامل آن، انتقال مشروط اورانیوم غنی‌شده به روسیه به‌جای آمریکا، و جایگزینی غرامت با تسهیلات اقتصادی بحث شده است.

این پیشنهاد بر ضرورت تضمین‌های بین‌المللی، تفکیک مسیر دریایی از پرونده هسته‌ای و نقش‌آفرینی پاکستان و عمان در مدیریت تنش‌های تنگه هرمز نیز تأکید دارد.

رویترز مدعی شد: واشنگتن تاکنون با آزادسازی ۲۵٪ از دارایی‌های ایران موافقت کرده است

همچنین انتخاب نوشت: یک منبع ایرانی به رویترز گفت که آمریکا انعطاف محدودی در مذاکرات جاری، از جمله درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها، نشان داده است.

گزارش شده که واشنگتن تاکنون با آزادسازی تنها ۲۵٪ از دارایی‌های ایران طبق یک برنامه مرحله‌ای موافقت کرده است، در حالی که تهران خواستار دسترسی کامل به دارایی‌های خود و لغو کامل تحریم‌ها است.

پیشنهاد اصلاح‌شده ایران همچنین خواستار پایان دائمی جنگ، لغو محاصره و رویکردی با تأخیر برای مذاکرات دقیق هسته‌ای در مراحل بعدی است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.