تأکید شرکت برق تهران بر کاهش مصرف در ساعات اوج

صدا و سیما دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 19:52
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مهم‌ترین زمان برای کنترل مصرف همان ساعت ۱۲ تا ۱۵ است که هم در منازل و ادارات باید از کمترین وسیله برقی در این ساعات استفاده شود.

تأکید شرکت برق تهران بر کاهش مصرف در ساعات اوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رامین پوریا معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تأکید بر مدیریت مصرف برق و با اشاره به اهمیت توجه به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی افزود: یکی مواردی که میتواند به رفع ناترازی کشور کمک کند توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بیان کرد: در سال‌های اخیر ساعت پیک مصرف از شب به روز منتقل شده است و به همین جهت در سال‌های اخیر کاهش ساعت کاری ادارات را در دستور کار داریم و تا این طریق میتوان بار مصرفی شهر تهران را تا حدودی کنترل کنیم و از مردم بخصوص خانم‌های خانه دار نیز تقاضا داریم تا باتوجه به اینکه بیشترین مصرف برق در تهران بین ساعت ۱۲ تا ۱۵ رخ می‌دهد و در این ساعات از استفاده از وسایل پرمصرف خودداری کنند. هرچند در شب هم بین ساعت ۲۰ تا ۲۲، اما مهم‌ترین زمان برای کنترل مصرف همان ساعت ۱۲ تا ۱۵ است که هم در منازل و ادارات باید از کمترین وسیله برقی در این ساعات استفاده شود.

وی افزود: در سال گذشته ما با صرفه جویی مردم ما ۵ درصد کاهش پیک نسبت به سال ۱۴۰۳ داشتیم درصورتی که هرسال ۵ درصد به بار تهران اضافه میشود، اما با رعایت همین موارد جزئی و همکاری مردم داشتیم سبب شد تا ما بتوانیم پیک تهران را کنترل کنیم و کاهش دهیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بیان کرد: امسال از سمت شرکت توانیر ابلاغ شد که ادارات علاوه بر اینکه موظف ساعت کار جدید را رعایت کنند و مدیریت مصرف برق کمک کنند باید حتما راس ساعت ۱۲ سیستم‌های سرمایشی خود را خاموش کنند که این کمک میکند به رفع ناترازی و همچنین این ادارات موظف‌اند مصرفشان را ۳۰ درصد کاهش دهند تا امسال به راحتی تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص توسعه انرژی خورشیدی بیان کرد: ما در حال حاضر بیشتر از ۳۰ مگاوات انرژی خورشیدی در تهران داریم و شهرک‌های صنعتی در تهران نداریم و مشترک کشاورز هم نداریم، اما از ظرفیت از صفجات خورشیدی در منازل و مدارس و مساجد و ادارات استفاده کرده‌ایم.

وی در نهایت بیان کرد: ادارات مشمول ماده ۵ خدمات کشوری موظف‌اند تا ۱۴۰۵، ۱۵ درصد مصرفشان را از طریق صفحات خورشیدی تامین کنند و این موضوع یک تکلیف قانونی برایشان خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.