اظهارات مداخله‌جویانه وزیرامور خارجه آلمان درباره تنگه هرمز

مشرق نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 20:11
وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار ایفای نقش اروپا در تامین امنیت تنگه هرمز شد.

به گزارش مشرق از راشاتودی، یوهان وادفول گفت: با جدیت تلاش می‌کنیم تا اروپا برای تأمین امنیت تنگه هرمز آماده باشد.

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود و در شرایطی که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد، گفت: نباید اجازه داده شود ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در تاریخ ۹ اسفند موجب اختلال در کشتیرانی در تنگه هرمز شد.

اختلال در عبورومرور کشتی ها از تنگه هرمز به کمبود سوخت، انرژی و برخی محصولات مثل کود شیمیایی در جهان دامن زده است.

ایران اعلام کرده که آماده است در چارچوب ضوابط و در صورت پایان جنگ، امنیت کشتیرانی در این آبراه را تضمین کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.