۳ دلیل اصلی پرخوری این موارد است

بهداشت نیوز دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 21:03

به گزارش بهداشت نیوز دکتر آندری مارتوشف-بوکلاد دلایل اصلی پرخوری را اینگونه بیان می‌کند: کم‌آبی بدن، مصرف غذا‌هایی که ترشح انسولین را تحریک می‌کنند و درست نجویدن غذا.

او می‌گوید: «فرد وقتی احساس سیری نمی‌کند و بیش از مقدار بهینه مصرف می‌کند، پرخوری می‌کند. این معمولاً به دلیل عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد که برجسته‌ترین آنها کم‌آبی بدن، به ویژه آب است. در این حالت، مغز سیگنال گرسنگی قوی‌تری ارسال می‌کند. مقدار آب مورد نیاز یک فرد را می‌توان با استفاده از فرمول ۳۰ میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن محاسبه کرد. این مقدار به طور متوسط ​​حدود ۱.۵ تا ۲ لیتر در روز است.»

دلیل دوم پرخوری، انتخاب غذا‌هایی است که ترشح انسولین را بیش از حد تحریک می‌کنند و سیگنال سیری را سرکوب می‌کنند. این غذا‌ها در درجه اول شامل شیرینی‌ها، میوه‌ها و غذا‌های نشاسته‌ای مانند شیرینی، ماکارونی، سیب‌زمینی و سایر موارد هستند. بنابراین، برای حفظ سلامتی، باید غذا‌های سالمی را انتخاب کنید که احساس سیری را برای مدت طولانی‌تری فراهم کنند.

به گفته او، دلیل سوم، وضعیت بدن فرد هنگام غذا خوردن است. اگر فردی خیلی سریع غذا بخورد و غذای خود را به درستی نجود، مغز زمان کافی برای پردازش صحیح آن نخواهد داشت و تا زمانی که معده پر نشود، غذا را ثبت نمی‌کند.

او می‌گوید: «برای جلوگیری از پرخوری، توصیه می‌شود قبل از غذا یک لیوان آب گرم بنوشید، روی غذا‌هایی که باعث سیری می‌شوند تمرکز کنید (مانند غذا‌های سرشار از پروتئین و چربی به همراه سبزیجات) و غذا را به طور کامل بجوید - مثلاً ۳۰ بار در هر لقمه. به این ترتیب، فرد پرخوری نخواهد کرد.»

منبع: RIA Novosti

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.